Tro, Håb & Inspiration

Af og til er det smukt

Hvis mine faste læsere ikke har lagt mærke til det, er jeg ikke den mest objektive skribent. Denne cd er skrevet fra et objektivt synspunkt på Gud og Jesus, disciplene og bibelhistorierne.

Musikalsk set er det bare ikke det mest morsomme, jeg har lagt øre til i min anmelder-karriere. Ark! kedsommelighedens indtog i mit liv, da den første sang:“His Heart Beats” begyndte at spille. Som regel, i mit tilfælde, bliver kedsomhed afløst af den værste frustration. Er jeg en typisk millennial?(også kendt som generation Y) Måske. Men hvorfor denne forudsigelighed? Mellemmaden, han er landet på, ligner en tofarvet grimling! Sangen “Remember me” er tekstmæssigt fin, og udemærket hvis man elsker pop-lovsang. Faktisk, er der nogen af jer, der vil ELSKE det. Fordi det handler om smag.

Det der er mest spændende, musikalsk, er klaverspillet. Klaverpositionerne er skønne, især i sangen “Is He Worthy”. Der kommer Andrews stemme også til sin ret. Jeg har hele cd’en igennem ufattelig lyst til at opsøge manden, trykke ham på maven som Kathrine Sadolin (dansk sang-guru) og få ham til at synge højere i volumen, eller bare i det mindste variere stemmebrugen.

Alle tekster er tro mod Bibelen. Der er sange om Gud. Og sange set fra Jesu disciples synspunkt i “ I’ve seen too much”. Det må være Andrews styrke. At bruge fantasien til at levendegøre bibelhistorier.

Det er ikke sange, man kan bruge i lovsangssetting, fordi jeg ville tro, de er for svære at spille. Men det er sange, der kan sættes på en søndag efter en lang og hård uge på jobbet. Der er teologisk sandhed og dybde i sangene. Det skal han have ros for. Det opmuntrer, forestiller jeg mig, fremtidige lovsangsledere.

Kunstner: Andrew Peterson – Titel: Resurrection Letters Vol. 1 – Genre: pop/worship – Download: itunes.com – Pris: 69 kr.

Se også