Tro, Håb & Inspiration

Nødråb fra Heidi Baker efter islamisk terror

Harvest bibelskolen må flytte 300 internationale elever til Sydafrika, efter at islamisk terror med halshugning og afbrænding af kristne landsbyer er brudt ud i de nordlige provinser.

 Heidi Baker og hendes mand har boet de seneste 24 år i Mozambique. De har oplevet en voldsom vækst af kirker og nye kristne. Hun er blevet kaldt den moderne tids Moder Teresa og har gentagne gange understreget behovet for at ”stoppe for den enkelte”. Men lige nu foregår der en voldsom forfølgelse af de kristne i landet.

Bakers bemærkelsesværdige kald begyndte i 1994, da Randy Clark, som i en årrække har talt på den danske konference Awake, talte i Toronto, da den store såkaldte Toronto-vækkelse brød løs i januar 1994.

Millioner blev berørt, heriblandt Heidi Baker, som Randy profeterede over, skulle blive redskab til en vækkelse i Mozambique, hvor de samme tegn ville ske, som på Jesu tid. Det er siden sket.

Mægtig vækkelse

Ca. 2 millioner er blevet kristne, 10.000 nye kirker er opstået, og utallige mirakler er sket, endda dødeopvækkelser.

– Gud sagde: Start en bibelskole. Lad nationerne komme og lære af mozambiqueanernes tro. Nu har vi 18 skoler, og Guds ild kommer. De tager tilbage til Somalia, Congo og Danmark med ilden fra Gud, har Heidi Baker tidligere fortalt.

Mange tager nemlig ned på deres bibelskole, hvor man lever et simpelt liv, søger Guds nærvær og deler evangeliet. Hendes opskrift på vækkelsen er klar:

– Ved at dele ”brødet” (Jesus red.) med alle og ved at fortælle dem, at de kan gøre det samme selv. Vi mener ikke, at der skal være et stort møde med en stor kanon. Vi lærer dem, at alle der er født på ny, kan gøre det. Alle er lige store og kan dele evangeliet.

Indtrængende bøn imod islamisk terror

Men i en video på Facebook beder Heidi Baker nu indtrængende om hjælp:

– Vi kalder på forbøn. Vi beder om, at I må bede for disse skønne mennesker. Der er ekstreme mennesker fra en anden tro, som har brændt landsby efter landsby af, voldtaget og myrdet mennesker.

Det er en meget, meget udfordrende tid.

Vi beder om fred. Vores fantastiske skole er blevet delt i to. Vores mozambitiske brødre og søstre vil selvfølgelig blive hjemme her, hvor vores familie er.

Men den internationale del af skolen bliver flyttet til Sydafrika i løbet af de næste par dage på grund af alle mulige forskellige grunde og statslige bestemmelser, forklarer hun alvorligt.

I mindst 6 landsbyer er folk blevet halshugget og to af dem ligger kun 2 timer fra basen i Pemba. Trods den store forfølgelse har de ikke planer om at flygte fra landet. Men Heidi Baker opfordrer til at bede imod de dæmoniske kræfter:

Kærligheden vinder!

– Jeg takker bare for, at Guds herlighed er lys. Han siger, at hans herlighed vil dække jorden, som vandet dækker havene. Og lige nu er det vores tur til at skinne. Det er vores tur til at sige ”Kærligheden vinder”.

Jesus kom for at give sit liv, så vi kan vide hvad nåde, kærlighed og venlighed er. Og vi ønsker at bære dette evangelium.

I tider som disse forstår vi virkelig, hvorfor vi er her, og hvorfor vi kom her i begyndelsen. Nu er det ikke tid til at trække os tilbage, det er tid til at gå videre. Og vi har brug for dine bønner, understreger hun.

Mange kender Heidi Baker fra bogen Mama Heidi. Hun har også talt til Awake-konferencen i København. Og en del danskere har været elever på Harvest-bibelskolen, som nu må flyttes til Sydafrika for at sikre eleverne.
Gud elsker de fortabte

– Vi har brug for, at du beder om, at alle de dæmoniske kræfter fra Helvede vil blive brudt i Jesu navn. Imod alle morderiske ånder, i Jesus navn, siger hun og fortsætter:

– Og at der vil være stor beskyttelse over alle disse landsbyer, alle disse skønne mennesker, som følger Jesus.

Over en million af dem er kommet til at kende Ham som deres frelser – og mange er på vej. Og vi har brug for, at du beder lige nu. Råb ud til Gud! Han ønsker, at hans sønner kommer hjem, hans Ismael-sønner, hans Isak-sønner… han ønsker, at hans børn kender ham. Bed, bed og bed i Jesu navn.

Vi tror på, at kærligheden vinder. Gud kommer til at brase ind i denne nation, og det vil blive et skift, siger hun og opfordrer dem, der føler sig ledt til det, til også at faste.

– Vi har brug for dig lige nu. Vi har virkelig, virkelig, virkelig brug for dig lige nu. Fald på dine knæ, gå ind i dit bønnekammer og råb til Gud for IRIS Global, for Mozambique og for menneskene i dette dejlige land. Tak, venner.

Fortsæt med at bede

Heidi Baker har siden opdateret videoen med følgende besked:

– Pemba (hvor Heidi og basen er red.) er mere eller mindre sikkert. Vi tager forholdsregler med udgangsforbud, og de studerende på The Harvest School vil fortsætte i Sydafrika. Fortsæt med at bede for befolkningen i hele provinsen, da mange, mange landsbyboere er flygtet fra deres hjem i frygt.

Tusinder er blevet fordrevet. Mange sover uden forsyninger. Vi beder nat og dag for de rigtige strategier til at bringe hjælp til vores naboer i sådan en frygtelig nød.

Se også