Tro, Håb & Inspiration

En ny stjerne på den kristne musikhimmel

22-årige Katy Nichole er sanger, sangskriver og lovsangsleder. Hun er en ny stjerne på den kristne musikhimmel – og jeg er sikker på, at hun er kommet for at blive.

Hun fik sit gennembrud under coronapandemien, da hun lagde sin sang “In Jesus name (God of possible)” på TikTok. Den fik hurtigt millioner af seere, og det førte til udgivelsen af sangen. Nu er hun klar med sit første album, og det er allerede en kæmpe succes – og det forstår jeg godt, for det er et fantastisk album.

Katy har ikke alene en fantastisk stemme, men også et fantastisk sangskrivertalent, og dette album er fyldt med gode, iørefaldende sange og med tekster, som vi alle kan relatere til. Sangene er 100% Jesus-centrerede og vidner om et liv, hvor troen er central. Hun synger om opture og nedture, hvor Gud har været nær, om styrken i troen, helbredelse, glæde og fred – og det er så genkendeligt.

Men hun vidner også i sangen “Living proof” om at være et levende bevis på Guds nåde og kærlighed til os mennesker. “God is in this story” er en duet med Big Daddy Weave – en meget stærk sang om, at Gud er med i vores liv, ja i hver en detalje. Det er ikke tilfældigt, at vi er her. En dejlig påmindelse til den, som måske har svært ved at finde en mening med livet.

Albummet er velproduceret pop/gospel, og jeg fristes til at skrue helt op og skråle med på “Jesus changed my life”, for det er en ørehænger, samtidig med at jeg får mulighed for at skråle om min taknemmelighed over alt, hvad Jesus har gjort i mit liv. Hvis du trænger til at blive opmuntret og styrket i din tro, så vil jeg anbefale dette album, for teksterne opmuntrer virkelig mig, og giver mig glæde over at være Guds barn. Til sidst, men ikke mindst: Katy Nichole synger fuldstændig fantastisk!

Kunstner: Katy Nichole
Titel: Jesus changed my life
Genre: Pop/Gospel
Tilgængelighed: Itunes.dk – Pris: 69 kr.

Se også