Tro, Håb & Inspiration

Spillehandske viser Luke Weavers tro

Luke Weaver med sin særlige baseballhandske.

Baseballspilleren Luke Weaver har tiltrukket en del opmærksomhed med sin meget specielle basketballhandske, som han bruger i sine kampe. Han bærer sin kristne tro på sin handske, fordi han ønsker at vise, at han er kristen.

Handsken er designet til at forestille bindingen på en gammel læderbibel. Den har et kors, en tornekrone, udtrykket ”Hans herlighed” og hans yndlingsbibelvers, som er: Filipperne 4:13: Jeg kan gøre alt dette gennem ham, som giver mig styrke. Matthæus 19:26: Det kan intet menneske opnå af sig selv, men Gud kan gøre alt. 1 Korinther 16:13: Vær på vagt; stå fast i troen; vær modig; være stærk. På spørgsmålet om, hvorfor han bærer handsken, siger han:

”Jeg vil sikre mig, at jeg bruger min tid og energi, både verbalt og nonverbalt, til at påvirke mennesker til evige formål. Jeg vil bruge min karriere i baseball til at påvirke en generation med evangeliets budskab.

Elsker at tale om tro

Den professionelle baseballspiller elsker at få mulighed for at tale med holdkammerater om Gud og siger: ”Jeg er begejstret, når jeg får disse snakke, besvarer eventuelle spørgsmål, de måtte have om min tro, og taler med dem om, hvorfor de tror på det eller det. Vi taler sammen, ikke kun for at de kan få mit perspektiv, Guds perspektiv, men for at jeg bedre kan forstå dem, og hvor de kommer fra. Når vi kan sætte os ned med fire ører og fire øjne og lære hinanden bedre at kende, kan vi finde fælles fodslag.”

Weavers handske er lavet af firmaet Aria, og de kalder den for ”en helt enestående handske” og sælger den som en ”sjælden handske” for 2000,- danske kroner.
Luke Weaver er aktiv baseball-spiller og er netop flyttet til Kansas City Royals.

Se også